domingo, 22 de maio de 2016

O ano de Manuel María [4]

 

Gran traballo de Paula Ramos Pan, alumna de 3º da ESO. Velaquí tedes o seu Prezi dedicado a Manuel María, o autor homenaxeado este ano no Día das Letras Galegas, como subliña a propia Paula, polo seu «compromiso inquebrantable» coa lingua galega. 


Un completo resumo da súa biografía e tres poemas: «Terra Chá», «O pobo que deixa perder a súa palabra» e «O arado». Os dous primeiros recitados polo propio Manuel María e o terceiro coa versión musicada de Fuxan os Ventos

Parabéns, Paula!

martes, 17 de maio de 2016

Feliz Día das Letras


Unha vez máis, unha peza xenial de Luís Davila. Non deixes de visitar O Bichero. No Días das Letras, unha ollada positiva e cun sorriso sobre a nosa lingua: falta fai!

martes, 10 de maio de 2016

Parabéns ao noso equipo de debate!

 


 

 

 

 

 

PARABÉNS unha vez máis aos nosos alumnos e alumnas do equipo de competición do Debate escolar en galego polo seu entusiasmo, a súa constancia, o seu gran traballo en equipo, o seu saber estar e por ese gran 4º posto na FINAL GALEGA, que se celebrou no Pazo da Cultura de Pontevedra o pasado 30 de abril.  

Ánimo para o próximo evento!

O ano de Manuel María [3]


O anterior é un sinxelo videopoema elaborado pola moza María Cal García. O texto orixinal é o poema «A estrela sen nome» de Manuel María, publicado no seu libro Os soños na gaiola (1972).

Un videopoema é unha técnica expresiva que permite enriquecer un texto poético a través de medios audiovisuais. O habitual é gravar un audio coa recitación do poema en cuestión. Logo incorpórase ese audio a un vídeo no que se van sucedendo imaxes alusivas ao contido dos versos, que aparecen a xeito de subtítulos. Ademais acostuma engadirse algún fondo musical, acaído ao ton do poema. É habitual, encabezar o vídeo co nome do poema, do autor/a e da obra en que foi publicado; e tamén pechalo cos datos do autor/a do videopoema.

Manuel María, o homenaxeado no Día das Letras Galegas deste ano, é un dos poetas máis recitados e musicados da nosa literatura contemporánea. Pola rede circulan unha chea de poemas seus que foron transformados en cancións (podes comprobalo aquí ou aquí) ou convertidos noutros videopoemas.

Gozade, por exemplo, deste fermoso videoclip da canción «A rebelión das ovellas», que o músico Manuel R. Crespo creou a partir do poema «Conto de medo» de Manuel María.


Proposta de traballo (3º ESO):
Quen se anima a crear videopoemas a partir de textos de Manuel María? Debedes seguir as indicacións anteriores. Podedes seleccionar o poema que máis vos guste, por exemplo, neste blog. É posible facelo en grupos e utilizar calquera programa acaído para a edición de vídeo (Powerpoint, Windows Movie Maker...)

Texto argumentativo

 

A intención dun texto argumentativo é defender unha idea (tese) e convencer dela o lector. Os textos argumentativos danse con frecuencia na vida cotiá: ensaios científicos ou filosóficos, discursos políticos, artigos de opinión xornalísticos, sentenzas xudiciais, textos publicitarios, intervencións en debates e mesas redondas e, en xeral, tamén discusións espontáneas do noso día a día.

Moitos textos argumentativos adoitan ter unha estrutura indutiva ou sintética, que consta destas partes: 
Introdución: presentación do tema (asunto sobre o que se vai falar).
Desenvolvemento: conxunto de argumentos que conducen á tese, reforzados por probas, exemplos, citas...
Conclusión: tese (síntese coa opinión persoal).
Entre os procedementos discursivos que contribúen a apoiar os argumentos están os seguintes:
Definición: explica o significado de conceptos clave no texto.
Comparación ou analoxía: serve para poñer en relación ideas, con casos semellantes ou diferentes que axudan a comprender conceptos e argumentos.
Exemplificación: achega un exemplo concreto e contrastable que facilita a comprensión dunha idea ou demostra argumentos.
Enumeración: exemplos en serie que proporcionan máis forza a un argumento.
Cita: reprodución das palabras de expertos ou persoas que coñecen o tema, así serven como argumentos de autoridade.
Interrogación: pode usarse para poñer en dúbida un argumento contrario, para provocar unha reacción no interlocutor ou mesmo poden ser retóricas para convidar á reflexión.
Podes ampliar a información sobre o texto argumentativo consultando esta ou estroutra ligazón.
Proposta de traballo (3º ESO)
De acordo co anterior, crea un texto argumentativo, dun mínimo de 25 liñas, sobre un tema que che interese. Podes escoller, se o prefires, unha destas ideas (debes definir a túa opinión entre as posturas que se ofrecen).
• O toureo (ou tauromaquia): debe prohibirse ou non?
As centrais nucleares: necesarias ou demasiado perigosas?
Os programas de telerrealidade: entretemento ou «telelixo»?
As redes sociais: axúdannos a socializar ou íllannos?
O fútbol profesional: deporte ou simple negocio?
A lingua única e universal: a favor ou en contra?